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Auswucht Granulat ???
geht das ??


 
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stan
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...und hat diesen Thread vor 6682 Tagen gestartet!


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1. Terrano2
BeitragVerfasst am: 30.12.2005 21:43:06    Titel: Auswucht Granulat ???
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ich gruschtel gerade im www und trau meinen augen kaum .. ein auswucht granulat.. ich hab mal vor 100jahren nen azubi damit aufgezogen er solle reifenkugeln im lager holen .. ich gab ihm noch ein muster (es war abrieb im reifen der sich zu kügelchen geformt hatte .. die lacher waren auf meiner seite *g*) und jetzt gibt es tatsächlich ein auswucht granulat bei woick ..kennt das jemand?

http://www.woick.de/catalog/product_info.php?cPath=15_69&products_id=1061
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zorro
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BeitragVerfasst am: 30.12.2005 21:53:20    Titel:
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das klingt wie ein scherz, da hast du recht

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Strada
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BeitragVerfasst am: 30.12.2005 21:56:46    Titel:
 Antworten mit Zitat  

Das klingt wirklich wie ein Scherz, denn man kann nicht einfach Pauschal einen Wert für eine best. Reifengröße festlegen. Nee, oder?
Da gibt´s alleine schon mit den verschieden verwendeten Felgen große Unterschiede... Obskur Nee, oder?
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nitrox
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BeitragVerfasst am: 30.12.2005 22:57:40    Titel:
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Ist nichts neues und gibt es schon seit jahren, kann man nen Bericht raussuchen bei Interesse.

Vorteil ist der Reifén wuchtet sich immer wieder neu, nie wieder unrunden lauf.

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BeitragVerfasst am: 30.12.2005 23:08:14    Titel:
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Gibts wirklich schon länger und funktioniert auf der Strasse prächtig. Man darf nur nicht fürs Gelände die Luft ablassen, da fangen die Probleme an und hören aber auch gar nicht mehr auf......... Nee, oder?
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Maddoc
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1. Muli mit Schnarchkapsel....Mit echtem Allradantrieb.
BeitragVerfasst am: 30.12.2005 23:50:39    Titel:
 Antworten mit Zitat  

Find ich witzig,

hab heute die Werbung dafür in der Hand gehabt,
Kopf geschüttelt und weggeworfen.............. Hau mich, ich bin der Frühling Hau mich, ich bin der Frühling

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Gruß

Marc
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nitrox
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BeitragVerfasst am: 31.12.2005 09:34:17    Titel:
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Frequently Asked Questions About Equal tire Balancer



What Is Equal?

Equal is a dry polymer granule designed to reduce the vibration level of a loaded pneumatic tire in the dynamic mode, i.e., when the tire is rolling down the highway. The Equal granules are placed inside the tire and are free to move about the tire, constantly changing in location to accommodate various road conditions.



What Causes tire And Wheel Vibrations?

There are two primary causes of tire and Wheel vibrations. The most widely known cause is imbalance caused by weight variations inside the tire and eccentricity of the tire's diameter. Some tire brands are obviously better than others in this regard. However, every tire--no matter how high the manufacturing quality--contains weight and dimensional variations.

The second, more technical, cause is radial and lateral force variation. Force variation is the result of tire/wheel, brake drum/rotor inconsistencies along with other rotating axle end components and variables in operating conditions that cause vibrations as the tire contacts the road surface under load. Radial and lateral force variation impacts the footprint of the tire as it meets and leaves the road surface, eventually wearing down your tire. There are so many anomalies that cause force variation that it's virtually inevitable. Even a brand new tire has irregularities that keep it from being uniform and balanced. Mount an imperfect tire on an imperfect Wheel and the problems compound. Drive the imperfect tires and wheels on an imperfect road surface, and the problems are compounded further.

Even if a tire is perfectly balanced when it is new (and this is never true in reality), the Wheel will go out of balance as it wears. Even the slightest amount of imbalance will exacerbate over time because the slightest amount of imbalance will cause the tire to bounce and vibrate as it turns and wear unevenly. In other words, the tire's imbalance will "snowball" as the tire is used more and more.



How Does Equal Work?

Equal has two effects in reducing force variation in the rotating tire/wheel assembly. First, it acts as a vibration damper, absorbing the unsteady vibration at all points on the tire circumference. Equal also acts as a force reducer in the footprint area, applying a force downward on the tire as it moves through the footprint.



Do I Use Lead Weights With Equal?

No. Equal is effective enough on its own that no other balancing system such as lead weights is required. If you are installing Equal on new tires when the tires are mounted, it is not necessary to balance the wheels and fit lead weights to the rims. If you are installing Equal on premounted tires, you may safely remove all of the lead weights on your wheels.



Why Is Equal More Economical Than Lead Weights?

Equal works for the life of the tire tread as opposed to having the tires rebalanced every 15,000 to 20,000 miles with lead weights, much less if you offroad frequently.



What Are Equal's Other Advantages Over Lead Weights?


Most large and heavy like those typically seen on 4x4 vehicles require lots of lead weights to balance. Even if these weights achieve a proper balance, they are unsightly.



Unless you have a very round, evenly weighted, and smooth tire like a Michelin XZL, you will likely require lots of lead weights to achieve a proper balance. Tires balanced with Equal require smaller amounts of Equal to achieve a superior balance. The reason for this is because Equal operates at the very periphery of the tire's diameter. Lead weights have to operate at the diameter of the rim, and thus cannot operate as efficiently as Equal does.



A huge disadvantage of lead weights is that they are fixed while Equal is active to change to different tire conditions and wear. In the past, wheels were fitted with lead weights to counter the heavy areas of the tire and Wheel. But bubble or spin balancing is performed without load force or weight on the tire and cannot offset the damaging effects caused by radial force variation. Any simple change to the tire and the tire is out of balance again. Unlike lead weights, Equal works continuously to keep your tires wearing evenly, under any load and at any speed. Even unexpected changes in your tire (such as losing countless little chunks of rubber on the trails) won't throw your tires out of balance when you install Equal. Flat spot from brake lock? Equal adjusts automatically.



Lead weights also tend to fall off on the trail, throwing the Wheel out of balance.



Scrub some tread or lose some chunks of tread on a difficult trail and then feel vibrations on the highway on your way home after the trail ride? Not a problem with Equal. After doing difficult trails you won't have to get your tires rebalanced.



Mud packed in the treads or on the wheels after a trail run? After the Dusy Ershim, our wheels were clogged with mud after playing in the lake beds. However the highway drive home was perfectly smooth because the Equal was able to compensate for the new weight imperfections in the wheels.



It is very common to lose lead weights on the trail when your wheels rub against rocks. Trails like the Rubicon have lots of rocks and tight turns and are very hard against your wheels. The trail is literally strewn with lost Wheel weights. With Equal, you don't have to worry about losing lead weights and driving home with unbalanced tires.

Equal responds and adjusts automatically to keep you rolling smoothly. Equal will reduce or eliminate vibrations in a way that lead weights never have and never will. Equal adjusts across and around the inside of the tire. Top to bottom, side to side, Equal is constantly equalizing the tire forces on every tire, every revolution, every Wheel position, every mile.

Equal is able to balance the total Wheel assembly once for the full tread life of the tire. Equal equalizes imbalance constantly, regardless of changing "load forces" and other variables. Equal has the ability to adjust to any and all changes of vibration frequency or force variation. Lead weights are stationary on the rim and cannot adapt to changes such as tread wear, variations in radial force and load force. Equal helps prevent alternate lug wear, "cupping" and "flat spotting". Even tread wear patterns mean substantially more miles per tire.



Here is a photo of a 265/75 BF Goodrich Mud-Terrain fitted to Han's Discovery series II five weeks after replacing the lead weights with Equal tire Balancer. Note how even and smooth the tire wear is. Before installing the Equal, Han's tires needed frequent rebalancing and were showing signs of cupping on the lugs.



The 8.25 Michelin XZL's fitted to John's Defender also experienced balancing problems before John installed Equal. The Michelin XZL's are extremely heavy tires and the 8.25 size weighs over 70 lbs. per tire. This is an extremely heavy weight for such a relatively small tire. Even with the excellent build quality of all Michelin X tires, these tires were starting to cup from having lost their balance. After the lead weights were replaced with Equal, the wear is now perfectly smooth and uniform. And this superb balance will last the life of the tires.



In case you wonder what John did with his Wheel weights, here they are. All of these lead weights are now in the garbage.



Is Equal A Miracle Worker Or Magic Substance?

No. Equal is not a mechanic in a bag. Equal cannot fix alignment problems. Equal cannot balance a tire that is out of round or has excessive run-out. Equal cannot balance a tire of such poor quality that such tire cannot be balanced using other means. If you have tried and tried to balance your existing tires and they still will not balance, purchase Equal with realistic expectations. Equal works very well but it is not a miracle worker. Equal has limits, just as lead weights do.



How Much Equal Do I Need To Balance My Tires?

The tires listed below are the most commonly used tire sizes on Land Rover and light truck applications. If you use a size that is not listed here but are interested in obtaining the proper sized Equal packet for your application, please contact us.

225/75 R16
3 oz.

235/70 R16
3 oz.
235/85 R16 3 oz.
245/75 R16
3 oz.

265/75 R16 4 oz.
255/85 R16 4oz.
285/75 R16 4 oz.
7.50 R16 3 oz.
8.25 R16 6 oz.
9.00 R16 8 oz.
33x9.50 R15 4 oz.
33x10.50 R15 4 oz.
33x12.50 R15 4 oz.
35x12.50 R15 6 oz.



What Are The Results When Equal Is Tested On A Computer Spin-Balancing Machine?

Imbalance, because EQUAL only responds to load force/live load. A computer balancer cannot simulate load force. Do not worry. In actual driving conditions, the Equal granules will disperse throughout the tire and counteract the weight imbalances in the Wheel and tire, and will balance the Wheel better than any lead weight can.



Is It Necessary To Align My Truck's Tires If They Were Balanced With Equal?

Absolutely. Equal is not a substitute for Wheel alignment and cannot cure handling irregularities and undue tire wear caused by improper alignment. Just as you would require a proper alignment when balancing your wheels with lead weights, you must align your wheels with Equal.



Can You Use Equal In Tube-Type Tires?

Yes, Equal is perfectly compatible with tube-type tires.



How is Equal Installed?



For unmounted tires, installing Equal couldn't be easier. These Michelin XZL's are ready to be fitted to Ho's Discovery.



The Drop In Bag can be dropped into a new tire before it is mounted. The Drop In Bag will break apart in approximately 5 to 10 miles and the Equal granules will distribute throughout the tire.



The Drop In Bags are available in several different sizes to suit various tire sizes.



The instructions for installing Equal are on each Equal packet.



For premounted tires, Equal can be installed without removing the tires by using the Equalizer applicator. The Equalizer applicator can install Equal through the valve stem in less than 60 seconds. To begin the installation, Equal granules are inserted into the Equalizer's holding cavity.



The Equalizer is then connected to a source of compressed air, such as an air compressor or this Power Tank.



The Equalizer is then connected to the premounted tire's valve stem (with the valve core removed) and the air circuits are opened. The Equal granules are circulated in the Equalizer's cavity to create a powerful cyclone. As the Equal circulates within the Equalizer, Equal granules travel into the tire together with the compressed air at a controlled rate. The installation is completed by fitting the AirX Filtered Valve core and a REMA Metal Sealing Valve Cap.



What Else Is Required For A Proper Installation Of Equal?



Every packet of Equal tire Balancer that we sell also comes with an AirX Filtered Valve Core, Yellow Identification Ring, and REMA Metal Sealing Valve Cap. If you are buying Equal from a distributor that does not provide these items, then you are not dealing with an authorized Equal stockist.

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Klingel
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BeitragVerfasst am: 31.12.2005 10:49:21    Titel:
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SpeedyB hat folgendes geschrieben:
Gibts wirklich schon länger und funktioniert auf der Strasse prächtig. Man darf nur nicht fürs Gelände die Luft ablassen, da fangen die Probleme an und hören aber auch gar nicht mehr auf......... Nee, oder?


Hatte ich auch schonmal in meinen Boggern. Funktioniert wirklich gut, trotz Modder in den Felgen wuchtet sich das Rad mit dem Sand.
Wenn man allerdings Luft ablässt, setzt sich der Sand im Ventil ab und wird nicht mehr dicht. Also eher ungeeignet für Offroad.

Gruß Klingel

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BeitragVerfasst am: 31.12.2005 10:54:05    Titel:
 Antworten mit Zitat  

Bloß man kann doch keinen best Wert für eine Reifengröße festlegen oder???
Ich hatte bei meinen BFG MT schon unterschiede von über 150 Gramm. Unsicher
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BeitragVerfasst am: 31.12.2005 11:19:00    Titel:
 Antworten mit Zitat  

[quote="Klingel"]
SpeedyB hat folgendes geschrieben:
Wenn man allerdings Luft ablässt, setzt sich der Sand im Ventil ab und wird nicht mehr dicht. Also eher ungeeignet für Offroad.

Gruß Klingel


Deshalb ja auch :


The AirX Filtered Valve Core

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zorro
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BeitragVerfasst am: 31.12.2005 12:04:29    Titel:
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wenn reifen gewechselt wird muss ich das equal aus dem reifen vergessen/wegschmeissen, mkorrekt?

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1. Terrano2
BeitragVerfasst am: 01.01.2006 13:19:12    Titel: granulat
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@ zorro vermutlich kann man das zeug dann vergessen .. aber als notaurüstung denke ist es ganz ok .. falls man in der pampa nen reifen wechseln muss und keine möglichkeit hat zu wuchten ..
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zorro
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BeitragVerfasst am: 01.01.2006 15:12:20    Titel:
 Antworten mit Zitat  

ich würde das equal als so eine art feinwuchtzusatz sehen....und dafür ist es schon ganz schön teuer...aber bei nem schwer zu wuchtenden reifen kann das dann schon mal die letzte hilfe(justierung sein..

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